söndag 26 februari 2012

Dag 5 - Min familj

Min familj, en grupp människor som alltid finns där för mig. Jag vet inte vad jag skulle göra utan min familj. Utan de människor som fungerar som ett helande bandage på livets variga sår. 
Jag börjar väl med att beskriva första bilden. Den togs för ett och ett halvt år sedan när jag skulle bo hos en familj i Frankrike i en vecka. På bilden syns min "lille"bror, jag valde att sätta lille inom situationstecken då han inte är så liten längre, vilket man kan se på bilden. Nu i Torsdags fyllde han 17 år, går första året på gymnasiet, finsnickeri på Ljunkan. Han är verkligen sjukt duktig på att syssla med trä, får lägga upp någon bild på något han gjort till mig. Han håller om min far som definitivt har varit väldigt viktig för mig i framförallt musikväg. Han är en hårdnackad hårdrockare och tack vare honom växte man upp med musik som Iron Maiden och Judas Priest. Om jag ska vara ärlig tror jag att han lade grunden till vem jag är idag och oavsett om jag är mer för goth-musik nu så kommer jag alltid att älska de klassiska hårdrocksbanden.
Framför dem står min mor, min kära mor... Jag vet egentligen inte riktigt vart jag ska börja. Hon finns där för mig oavsett problem och jag vet att jag alltid kan gå till henne om jag behöver prata. Sådant tycker jag är viktigt hos en mor. Att alltid finnas där och ta hand om sina barn...
Sedan är vår hund Frodo med på bilden. Han tillhörde familjen fram till i somras då vi blev tvungna att ta bort honom... Men han kommer alltid att vara min lillebror!



På nästa bild ser man min äldsta syster, hennes fästman och deras bedårande dotter, min underbara systerdotter! En liten tjej som verkligen stjäl showen med sina Astrid Lindgren-sånger eller danssteg från Happy Feet. Men jag tror att det charmigaste med henne var i början när hon inte gillade Joel, och han gjorde allt för att få bekräftelse, men det räckte inte riktigt till... Men på julafton 2010 när han kom på besök sken hennes lilla ansikte upp i ett strålande leende och hon rusar fram och slänger sig i hans famn. Den bästa julklappen någonsin enligt Joel. :) Min äldsta syster har varit viktig för mig, hon mognade tidigt och såg alltid efter sina småsyskon. Om mor inte hade tid kunde man alltid gå till henne. Hon finns alltid där och är så otroligt omtänksam. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva denna fantastiska människa annat än att hon är en ovärderlig syster och en enastående mor! <3


På denna bild ser vi min andra syster och hennes två pojkar, som min mor refererar till som "Kaos och Katastrof". Kanske inte de charmigaste smeknamnen men verkligen de mest passande. När de två yrvädren är tillsammans blir det verkligen kaos, men det är inget man skulle vilja ändra på. Det håller igång en och man vet att man alltid är upptagen när de är framme. Och oavsett vad de gör, gör de det alltid med världens charmigaste leende, de små busfröna! :)
Vad gäller min syster, så har jag nog alltid sett henne mer som en vän en som en syster. Vi har alltid haft en väldigt lättsam relation och därmed kunnat prata om saker som tjejkompisar pratar om utan att det blir pinsamt. Sådant är viktigt för ett mellanbarn så att säga. Att han någon äldre att kunna prata med. Och jag hade en underbar, rolig och omtänksam syster att dela mina tankar med! <3 


Det var min lagom stora och underbara familj. Hoppas ni lär er lite mer om mig nu när ni fått "träffa" de människor som påverkat mig mest!

2 kommentarer:

  1. ja du, vi har båda vuxit upp med våra hårdrocksfarsor och precis som du har jag pappas musik att tacka för den jag är idag. Sviker aldrig hårdrocken! ;D

    o jo brukar ju se och ibland hälsa på bror din i skolan då jag själv går på ljunkan :P

    SvaraRadera
  2. sv: Okej! Ja då borde jag verkligen ta och köpa en när denna håller på att ta slut. Många rekommenderar den :)

    gel liners från maybelline har jag också fått rekommendation om innan, så den är ju säkert super den med!

    SvaraRadera