måndag 20 februari 2012

Dag 3 - Tre saker ni inte vet om mig





1. Min absolut största idol genom tiderna är min gammelfarfar John. Jag vet inte varför, vi umgicks inte så mycket, men när vi väl gjorde det så gjorde han ett så stort intryck på mig varje gång. Jag kände att vi på något sätt hade någon typ av koppling. När jag tänker på det är jag inte så lik de flesta i min släkt. De flesta vill skaffa familj och stadga sig... Jag själv vill ut på äventyr, resa, skaffa konstiga jobb... Precis som gammelfarfar. Han har arbetat med typ hur mycket som helst... Allt från taxichaufför, till fängelsevakt och "livräddare" för Röda Korset under andra världskriget. Det jobbiga är att jag aldrig tog chansen och verkligen berättade för honom hur mycket han har betytt för mig och hur mycket han har inspirerat mig... Han dog den 9/8 2010, 90 år gammal. Då var jag i Frankrike och jobbade på vandrarhem. Och exakt den dagen åkte jag upp i det näst högsta berget i franska Alperna, L'Aiguille du Midi. Otrolig upplevelse... På något sätt känns det rätt att jag gjorde något sådant just den dagen, att jag gjorde något så äventyrligt. Det blir ett perfekt minne, en perfekt hyllning till en stor man...








2. Jag mår fruktansvärt dåligt om jag inte får skriva lite varje dag. Oavsett om det är fler idéer till en bok eller bara en inköpslista så måste jag få hålla i en penna och föra den till papper i alla fall en gång om dagen annars får jag verkligen panik.


3. Den enda personen jag någonsin verkligen har hatat är mig själv. Det är sant, inte ens mobbarna från högstadiet som fick mig att må så dåligt har jag uppriktigt hatat. Där handlar det mer om att jag tyckt synd om dem. Tyckt synd om dem att det enda sättet för dem att må bra över sig själva är att få andra att tycka illa om sig själva. Nej, den enda personen jag hatat är mig själv eftersom jag är den enda som jag verkligen känner. Den enda vars uppsåt jag verkligen känner till och därför finns det tillfällen då jag verkligen hatar mig själv...

1 kommentar:

  1. Du är en superfin vän, och även fast jag "bara" känt dig i 3 år så vet jag att det inte finns något hos dig att hata, du är en fin människa <3

    SvaraRadera