tisdag 15 november 2011

Why Samsung?

Idag fick ajg mobilen jag beställde igår. Lyckan går nog nästan inte att beskriva. Äntligen! En mobil som inte avbryter samtal utan anledning, en mobil som tar emot sms samma dag som de skickas. En mobil med roliga spel och inte bara kasta tärning! Men nej då... Mobilen fungerar inte förrän mitt gamla SIM-kort blockeras. Och när händer detta? Jo, 22 november. Ska jag klara mig en hel vecka med min nya samsung liggandes på bordet?! :O

Grr...

Aja, tänkte berätta lite varför jag valde en Samsung igen istället för en IPhone. Hade faktiskt tänkt köpa en IPhone tills en arbetskamrat informerade mig om att Apple sysslar med censur! Vad är det för jävla skit? Inget företag ska syssla med censur och särskilt inte ett så stort som Apple. Med censur menar jag att Apple styr vad man lägger in i sin IPhone, IPad eller IPod då de avgör vilka appar som ska gå att ladda ner.
T.e.x fick inte RFSU göra en IPhone-app då Apple ansåg att det skulle bli för naket och att de inte kan stödja porr! Porr? RFSU är fan inte porr! Men visst, de kanske ändrar sig när deras barn kommer hem, 15 år gamla och gravida bara för att RFSU inte kunde informera dem om säkert sex!
Dessutom anser inte jag att Apple har rätt att avgöra vad jag ska ha i min mobil! Om jag vill fylla min mobil med porr ska jag fan få göra det! Det är en rättighet! De får inte bestämma vad jag får ha i min mobil eller inte... Inte för att jag skulle fylla min mobil med porr, det handla mest om principen!

Ett annat exempel är en dansk internettidning som publicerade en bilaga om Android-mobiler. Denna bilaga blockerade Apple då den ansågs IPhone-kritisk! Så jävla trångsynta!

Aja... nu vet ni... Samsung är bäst!

1 kommentar: