söndag 6 november 2011

Behind the Mask

Det här med utseendefixering är en väldigt aktuell fråga. Många brukar komma fram till mig och säga att jag är så himla snygg och att jag måste ha världens bästa självförtroende... Jag måste vara en sjukt bra skådis med andra ord. Såhär går det egentligen till:


Om du fick välja nåt på din kropp att göra om, vad skulle du då välja?


Var ska jag börja?
Min näsa pekar lite uppåt och har formen av en potatis. Den ser dessutom jätteliten ut i mitt ansikte. Förutom när jag ler... 
Min mun är alldeles för lite och har en ful form. Dessutom har jag de där "påsarna" under underläppen som får mig att se dum ut i läppstift.
Mina ögon är även de för små och alldeles för runda. Formen ser lite barnslig ut och det intrycket förstärks även av att de sitter för tätt. Dessutom har de en tråkig färg!
Mina öron sticker ut för mycket.
Mitt huvud är för litet.
Min ansiktsform är maskulin och konstig. Ibland känns den liksom formlös.
Mina bröst känns för små och sitter för långt isär. Dessutom hänger de lite...
Min midja är alldeles för bred.
Min mage putar för mycket.
Mina höfter är alldeles för breda.
Min rumpa är även den för bred. 
Detta gäller även mina lår. 
På grund av alla höga klackar har mina fötter fått en ful form.
Mina händer är för små.


Jag sitter tyst en stund och begrundar frågan jag just fått innan jag svarar. "Lite smalare lår, kanske?"

2 kommentarer:

  1. Åh, ja det är störande det där att man ska hitta små fel... Bästa är väl att inse att man verkligen är ensam. Och att försöka vänja sig vid att man är snygg som man är!

    sv: Men precis, hade inte kunnat säga det bättre själv! Du förstår helt och hållet vad det handlar om. Hade det bara varit någon 'random person' som tyckt sig blivit sårad av det jag skrivit hade jag förmodligen inte kommenterat det alls. Men när det handlar om ens vänner som totalt kapar av för de tydligen blir sårad för att vi inte tycker likadant och att jag 'hyser agg mot en grupp' osv, fattar jag verkligen noll. Och då vill jag bara klargöra för typ tusonde gången att jag INTE är ute efter att SÅRA någon..

    SvaraRadera
  2. hahah OJ det var MÅNGA komplex !!! :O
    jag säger som de andra som tycker du ser bra ut !:) du är verkligen jättefin och söt! :)

    SvaraRadera