onsdag 23 november 2011

My Baby!

Vaknade av att Joel oroligt skakade min axel. "Lägg av! Jag sa att du skulle väcka mig vid elva, klockan är nio!"

Det visade sig dock att han hade gosat lite med Zelda på morgonen och upptäckt en knöl. Denna knöl visade sig vara pälslös och uppriven. Nej! Min lilla älskling!

Vi har ingen aning om vad som hänt, men eftersom hon inte har låtit något under natten (utöver det vanliga spinnandet och diverse pipen om jag råkar knuffa till henne i sömnen) så antog vi att hon kanske kliat upp det. Hon kliade sig nämligen väldigt mycket igår kväll.

Vi ringde i alla fall Valla Djurklinik och fick rådet att tvätta såret och skaffa en tratt. Blir det inte bättre inom några dagar ska vi uppsöka veterinär...

Så jag köpte en tratt... men tror ni att man kan få på henne den? Självklart inte! Man kan inte tvinga en katt till något hon inte vill.. Jag får väl vänta på att Joel ska komma hem så kan vi göra det tillsammans helt enkelt. Blir nog lättast så.

Hoppas det läker snart, det ser så brutalt ut! :(

1 kommentar:

  1. Oh, hoppas det blir bra snart!

    Svar: Tack så jättemycket! Vad gullig du är :*

    SvaraRadera