onsdag 21 september 2011

Too Close to Death

Kom hem sent igår från min kära systers inredningsparty, så jag orkade inte skriva något inlägg då. Dock hände saker som jag känner är viktiga att skriva om.

I förrgår när jag cyklade till Tannefors upptäckte jag hur svårt det är att cykla i 8 cm höga klackar... Rent av livsfarligt! Så igår åkte jag extra tidigt till stan för att köpa ett par platta skor! (Ni som inte känner mig vet inte vad detta innebär, men om vi säger såhär: jag har inte använt platta skor ordentligt på fem år)! Hursomhelst blev det ett par svarta fake-converse för 199 kr. Har inte använt converse sen typ sjuan!

Det jag egentligen vill komma till är när jag ska lämna Tannefors för att åka till min syster. Jag är lite försenad och har bråttom. Av den anledningen ser jag mig inte för när jag cyklar över en utfart och krockar med en bil! Jag cyklade rakt in i bilen! Det sista jag tänkte var: "Jag kommer dö!"
Som tur var hade jag lyckats bromsa in farten lite och bilen stod stilla i väntan på att få köra så jag ramlade bara ner på sidan och slog i armbåge och rumpa... Men hur pinsamt var det inte? Där ligger jag alldeles skakig och röd, och familjen i bilen är helt chockade.

Som tur är var familjen väldigt hjälpsam och det blev ingen skada på bilen. 

Fy fan vilken upplevelse... Gissa om någon kommer vara försiktigare i trafiken från och med nu!

Dessutom kan jag ju vara glad att jag hade köpt de nya skorna... Hade jag krockat sådär i mina klackskor hade jag fan dött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar