torsdag 15 september 2011

Thinking About the Dead

Idag är en sån där dag som jag skulle spendera i sängen om jag fick välja, men nu får jag ju inte göra det. Kroppen vill inte riktigt lämna sängens varma och trygga skydd för omvärldens kalla verklighet.
Det känns inte som om något kan få mig på bra humör igen... Inte idag i alla fall. Tanken på att jag ska cykla till jobbet om mindre än 4 timmar hjälper inte heller direkt om man säger så. Men jag måste svälja min oro och lämna lägenhetens trygghet till slut i alla fall.

Det är även på en sån här dag som jag går tillbaka och minns de människor som betytt så mycket, men som tagits bort från detta liv. En av dessa människor är min gammelfarfar John. Han var en stor man med ett stort hjärta som hann med så otroligt mycket under sitt liv. Jag vet inte hur många timmar man sammanlagt suttit och lyssnat på hans historier.
Min gammelfarfar John dog förra sommaren...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar