söndag 18 september 2011

Creativity is a Sin

Känner att kreativiteten bara flödar, men saknar ork att göra något. Låg vaken till typ 4 och planerade diverse outfits jag skulle vilja bli fotad i, kläder jag skulle vilja sy, historier jag skulle vilja föreviga på papper och tavlor jag skulle vilja måla.
Sen slog verkligheten till! Jag har inte råd med dessa outfits, jag har ingen symaskin, historierna blir aldrig lika bra nerskrivna och jag är inte sååå duktig på att måla. De bästa "tavlorna" jag målat gav jag bort till tre personer som betyder mycket för mig utan att kopiera dem till mig själv först. :(

Ibland känns det som om kreativiteten håller mig fången. Jag kan ibland sitta uppe halva natten och skriva eller måla, det är liksom inte hälsosamt. Sen jobbar jag i och för sig till klockan 1 på morgonen så det hjälper inte heller om man säger så.

Gammal bild, 
men saknar tiden lite...

3 kommentarer:

  1. sv: Men tack så hemskt mycket! :D Och tack i förra kommentaren också! Visst ej att du fotade. Tänk vad kul det hade varit att ta bilder tillsammans, du blir inte heller dum på bild du! Och jo, det är bra att åtminstone vissa agenturer osv bryter lite mot normen inom modellandet :)

    SvaraRadera
  2. sv: Ja, mobbning är typ det värsta... Kan verkligen ske i alla former, i alla miljöer osv. Vad intressant bok du måste ha skrivit! Låter som ett riktigt bra projektarbete.

    Hehe, men klart jag vill tacka :) ja absolut du! Jo men helt klart. Man kan ju hoppas att det faktiskt är på väg att ske en förändring när fler och fler agenturer trots allt kan bryta lite mot det där.

    SvaraRadera
  3. Du kan alltid trösta dig med att bilderna finns kvar. Det är inte för sent att kopiera dem :)<3

    SvaraRadera