måndag 19 september 2011

Mega Shark vs. Giant Octopus

Såg nog en av de roligaste filmerna någonsin igår. Titeln, måste jag erkänna, säger nog allt.

Filmen handlar om en kvinnlig forskare som hittar en bit av en tand i en halvt söndertrasad val. Denna tand visar sig tillhöra den gigantiska, utdöda forntidshajen Megalodon (om ni inte vet vad det är så googla det... orkar inte beskriva den här^^).
När de inte tror det kan bli värre attackerar en enorm bläckfisk en oljeplattform utanför Japans kust. Forskaren lierar sig med sin gamla lärare och en japansk forskare för att tillsammans hitta dessa monster och stoppa dem innan de tar över haven och därmed även världen!

Det mesta med filmen var nog de groteskt dåliga effekterna. Budgeten var så låg att de inte ens hade råd att animera för många scener med hajen och bläckfisken. Istället återanvände de samma scener hela tiden och spegelvände dem när det behövdes!
Denna låga budget följer med genom hela filmen.

En annan sak är den dåliga researchen kring allt som har med megalodon och oceanologi att göra.

Jag rekommenderar denna film till alla som gillar klockrena B-filmer, då jag skrattade så jag nästan tjöt genom hela filmen! Skitkul verkligen! (Speciellt när bläckfisken "bryter av" en torped) xD

3 kommentarer:

  1. sv: Åh, men snygging du har inget att vara avundsjuk på! kul att du addade mig på facebook också :)

    SvaraRadera
  2. Glöm inte sexscenen mellan japsen och den kvinnliga forskaren heller! Den var hot! (not)

    SvaraRadera
  3. HAHAHAHAH! Men herregud!! Den där MÅSTE jag se! :'D

    SvaraRadera