lördag 10 mars 2012

I'll do it Later

Idag är en typisk "bitch-dag". En dag då jag känner mig lite extra bitchig mot omvärlden. Just idag handlar det om den svenska mentaliteten "jag gör det senare". Som ni vet ska jag flytta till Skottland om strax över fyra månader. Där ska jag jobba, med vad vet jag inte och det är halva charmen tycker jag. Jag vet heller inte vart jag ska bo, jag kommer vara helt ensam i ett främmande land. Galet, enligt vissa... Äventyr, enligt mig.

Anledningen till att jag valde att jobba efter studenten istället för att plugga är just för detta. Jag vill ut och se världen medan jag fortfarande har chansen. Hade jag pluggat nu skulle jag inte ha råd att resa sen p.g.a. studielånen. Och när jag väl är nyutexaminerad ska man ju försöka slå sig fram i en karriärsdjungel. Då finns det liksom inte tid till resor och äventyr. 

Många tänker att "jag ska göra det senare". När är senare egentligen? Många vaknar upp 20 år senare och upptäcker att de fortfarande inte gjort allt det de önskat. Jg vill inte vara en av dem. Jag vill ut och leva mitt liv till det yttersta. Sen menar jag ju såklart inte att det är fel att välja plugg eller familj, det är också ett val. Men om man nu vill ut och resa och se världen är den tiden nu, inte sen. 

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig! Man ska passa på att göra allt man vill innan det är försent.

    SvaraRadera
  2. Svar; Haha, jaa! Jättegärna :D

    SvaraRadera