torsdag 15 mars 2012

Starting to get Real

Nu börjar det kännas riktigt verkligt... Idag bokade jag nämligen flygbiljett till Edinburgh. Dock har jag inte bokad tågbiljett till Stirling än, kan inte göra det förrän tidigast 13 veckor innan avresa.

När jag har pratat om denna resa så får jag ofta frågan: "Vad ska du jobba med då?"
Svaret på den frågan är alltid densamma: "Ingen aning! Det får jag se när jag kommer fram."
På det svaret kan jag få två olika reaktioner; antingen blir folk bestörta och hävdar att jag måste söka jobb innan, eller så tycker de att det är jättehäftigt och spännande. Men oavsett hur folk reagerar så kommer svaret att förbli detsamma. Jag kommer inte att fixa jobb innan, utan skaffar ett när jag väl kommit fram. Anledningen till att jag väljer att göra på detta sätt är för att de flesta jobben inte annonseras ut på nätet utan enbart går att få tag i på plats då de annonserar med en skylt i fönstret. Och det är denna typ av jobb jag är intresserad av. De företag som har råd med internetannonsering kräver dessutom oftast en högre utbildning än gymnasium och är därför inte särskilt aktuell.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det låter jättespännande! Jag håller med dig om att det bästa är att besöka ställena där jobben kanske finns! Antingen hittar man ett jobb eller så gör man det inte lixom ^^ Du kommer säkert lyckas! <3

    SvaraRadera