tisdag 13 mars 2012

Diktaturer och Diktaturer

Jag blir så jävla trött på Sveriges förbannade dubbelmoral!

Det har blivit ett sånt jävla liv på folk om att Sverige exporterar vapen till Saudiarabien. Varför? Jo, för Saudiarabien är en diktatur! Jag håller fullständigt med dessa människor. Demokratier ska INTE sälja vapen till en diktatur där det vanliga folket lider av total avsaknad av rättigheter. Dessa vapen vi säljer kan ju lika gärna komma att användas mot dessa människor. Se bara på Libyen, Egypten och Syrien! Diuktaturer faller snabbare än korthus nuförtiden!

Det jag dock inte klarar av med dessa människor är att de sitter på sina höga hästar och pekar på etiska fel att exportera vapen till diktaturer, men hur är det med Eurovision Song Contest? Hör man något om det faktumet att vi ska ställa upp i en musiktävling som hålls i en diktatur? Azerbadjan är också en diktatur vet ni! Själv tycker inte jag att Sverige ska ställa upp detta år för att visa vad vi tycker om att låta diktaturer propagera i TV. Men detta verkar jag ändå rätt ensam om att tycka har jag märkt. Dessa människor som ratar vapentransporten rycker på axlarna och säger: "Det är ju bara en musiktävling!"
BARA en musiktävling?! Det är Europas största musiktävling! Ett perfekt forum för en diktatur att propagera i! Att visa vilket bra land de är osv. Alla förtryckta människor utan rösträtt då? Ska vi verkligen stödja detta? Ska vi verkligen låta en stat som inte låter sitt folk ha någon röst få skina i TV?

Är det verkligen skillnad på diktatur och diktatur?
Tänk på det när ni sitter bänkade i TV-soffan framför Eurovision!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar