lördag 1 oktober 2011

Camelot

Jag har verkligen börjat älska fredagar... När jag inte jobbar i alla fall ;)
Anledningen till detta är att jag äntligen får ha fredagsmys med pojkvännen, något jag längtat efter hur länge som helst. Vi lagar god mat tillsammans och tittar sen på Camelot på kanal 6. Underbar brittisk serie, med lagom mycket våld, magi och sex! Ett måste för den som gillar historien om kung Arthur, svärdet Excalibur och trollkarlen Merlin!


Om ni inte känner till historien om Camelot, så är det ett slott dit Arthur kommer för att bli kung. Under tiden försöker hans halvsyster, häxan Morgan ta över tronen från sin fars oäkta son. Intrigerna tätnar när vackra Guinevere gör entré och visar sig vara förlovad med Arthurs marskalk Leontes. Samtidigt beter sig Merlin som en riktig douchebag och gnäller över att han inte vill använda sina krafter.

Som sagt: Mycket värd serie!

2 kommentarer:

  1. Åhh låter som en serie i min smak :D Ska nog kolla!

    SvaraRadera
  2. Åååh, jag kollade på det för första gången igår! Fattade inte mycket då jag var galet trött men den verkar riktigt bra! :)

    Svar: Tack så mycket! Har försökt göra rummet så personligt som möjligt, trots de gula väggarna!

    SvaraRadera