tisdag 18 oktober 2011

Not Very Original

Tänker tillbaka på en kommentar jag fick efter min andra tatuering;
"Inte särskilt originellt"

Själv förstår jag inte riktigt kommentaren överhuvudtaget. Vad är det som saknar originalitet? Att det var text, själva texten i sig eller placeringen? Hursomhelst tycker jag att kommentaren är ganska onödig. Jag menar, att jag tatuerar mig behöver inte nödvändigtvis betyda att jag försöker vara så originell som möjligt. Snarare tvärtom kanske, med tanke på hur vanligt det är att ungdomar i min ålder tatuerar sig.

Vad gäller placeringen är det självklart att det inte är originellt. Jag kan inte tatuera mig någonstans på kroppen där inte någon annan redan har tatuerat sig. Man måste ju tänka på hur länge tatuering har funnits.

Vad gäller typen av motiv är inte heller det särskilt originellt, jag menar, text på revbenen? Inte särskilt originellt egentligen, men jag kan inte riktigt minnas att jag någonsin sagt att jag tatuerat mig för att vara originell... Men aja...

Sist men inte minst... Själva texten. Där tycker jag faktiskt att jag är originell då jag har valt en text som verkligen betyder mycket för mig, en text som jag inte tror är så populär att tatuera, men vad vet jag?

Det jag försöker få fram är att jag inte tatuerar mig för att vara originell eller att jag känner ett behov av att vara originell hela tiden och blir förkrossad om jag misslyckas... 

Så, här är jag: Inte särskilt originell, men glad ändå! ;)

2 kommentarer:

  1. En tattuering behöver absolut inte vara orginell! Det vikgigaste är att man tycker om den och att den har ett personligt värde för dig och att den betyder något för dig, ingen annan :)

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare. Varför skulle det vara eftersträvansvärt att vara originell?

    Svar: Wonderful! Den helgen kommer bli minst sagt awesome :D

    SvaraRadera