måndag 17 oktober 2011

So... Here's the Plan

Vet inte riktigt hur många det är som är intresserade, men här kommer i alla fall min mästerliga plan! Mwahaha!

För er som inte vet det, jobbar jag just nu som timvikarie för Sodexo spårtrafik. Jag städar alltså tåg. Detta har jag gjort sedan mitten av juni ungefär. Det är inget glamoröst jobb, men jag hankar mig fram och tjänar mina egna pengar, vilket känns underbart! Sedan 3 september bor jag i en tvåa i Berga, Linköping tillsammans med min pojkvän sen nästan tre år tillbaka.
Varje månad lägger jag undan lite pengar för att snart ha råd att ta körkort, går toppen faktiskt! :) Fick körkortstillståndet idag! :)

Vad gäller framtiden vet jag inte vad jag vill syssla med, och har därför valt att jobba lite innan jag ger mig in på någon utbildning (trots att jag just nu funderar på att antingen bli gymnasielärare eller historieprofessor).

I sommar (juni/juli) tänker jag åka till Skottland för att jobba, vilket är något jag har velat göra länge och därför äntligen tänker förverkliga! Så fort jag har betalat körkortet ska alla mina sparpengar gå till detta äventyr! Just nu lutar det åt Stirling, tack vare en mycket kär väns "rekommendation".


Och, jag menar: Det är svårt att inte hålla med honom! Jag skulle älska att bo och jobba här!

Detta äventyr planerar jag att syssla med i ett år ungefär och förhoppningsvis har jag under denna tid bestämt mig för vad jag vill utbilda mig till.

Utöver denna underbart mästerliga plan skriver jag just nu på en ny bok, min första roman! Mer om denna kommer förhoppningsvis längre fram, just nu är den bara i kladdstadiet! :)

4 kommentarer:

  1. Oj! Det låter ju helt underbart! Vad skulle det vara för jobb i såfall? :) Skulle det inte vara jobbigt att åka ifrån Joel eller ska han följa med? :)

    SvaraRadera
  2. Ååh, låter som en jättebra framtidsplan! Underbart att du verkligen vet vad du vill göra :D

    Svar: Men du följer med på NN-festen? Det kommer bli gryyymt! :D:D<3

    SvaraRadera
  3. jag tänker kläsa din roman!! det kan du ge dig på! :D

    SvaraRadera