tisdag 17 januari 2012

6 Months and 10 Days...

Det är ju egentligen helt fruktansvärt hur dålig jag har blivit på att blogga... Aja, känner väl att det inte finns så mycket att skriva...

Idag har jag suttit och kollat läget bland hyresrätter i Stirling... Fy fan vad jag längtar! När man verkligen sitter och letar efter en lägenhet i ett annat land, blir allt så himla verkligt... Jag ska verkligen till Skottland, och jag ska verkligen bo där... Det är helt sjukt när man tänker på det.

Och det blir desto sjukare när man tittar på bilder därifrån och läser om dess rika historia. Bara det faktumet att den berömde skotske frihetskämpen William Wallace vann slaget om Stirling Bridge 1297... Fast vad kan man egentligen förvänta sig från en stad som daterar ända tillbaka till 1100-talet?

Jag slår vad om att jag, den lilla historienörden som jag är, kommer att trivas alldeles utmärkt i denna gamla och underbart vackra stad... Och förhoppningsvis kommer jag nog förhoppningsvis kunna utvinna mycket stoff till min fantasyroman från såväl stadens historia som miljö...  Eller vad tror ni?


1 kommentar: