onsdag 2 maj 2012

Long Time no See

Usch så länge sedan jag bloggade! Måste verkligen bli bättre på detta (jag vet att jag säger det hela tiden, men nu ska jag verkligen skärpa till mig!)

Förra tisdagen var jag på konsert och såg Judas Priest, med Hammerfall som förband. Joel fick en biljett av mig i julklapp. Vi köade utanför Cloetta Center i sex timmar inför konserten (bortslösad tid egentligen, med tanke på att allt folk kom en halvtimme innan insläpp). Så kanske inte konstigt att jag hamnade längst fram i mitten! :D

Dock har alla killar en tendens att gå extra hårt på småtjejer som står längst fram, så jag fick skapliga blåmärken över hela kroppen, svullna revben och höll på att kvävas två gånger under själva konserten. Awesome konsert, med andra ord! Dessutom hamnade jag på bild i Corren! haha xD

Vad gäller själva Judas Priest kan jag inte säga att jag hade särskilt höga förväntningar. Jag menar, han är ju trots allt 60 år. Men väl på scen strålade han verkligen av närvaro och awesomeness! Det var mycket drag genom hela konserten och låtarna var grymma. Det var egentligen bara två saker jag inte gillade: det första är att de valde att spela Breaking the Law instrumentalt och låta publiken sjunga (egentligen tycker jag att de kunde låtit bli att spela den uttjatade låten överhuvudtaget, då den tillhör en av deras sämre). Det var att de spelade Living After Midnight INNAN midnatt! Så får man ju inte göra!

Men på det hela taget var det en grym konsert där jag träffade många spännande människor och fick lyssna på grym musik med ett band som funnits med mig typ ända sedan jag kunde höra...

1 kommentar:

  1. Jo det var minsann en minnesvärd konsert och en häftig upplevelse !! :D

    SvaraRadera